Flyselskap

Hipster-selskapet JOON kommer til Gardermoen

JOON kommer

Ifølge en pressemelding skal flyselskapet Joon ha 18 ukentlige frekvenser mellom Paris og Oslo. Flyvningene til Norges hovedstad starter i slutten av mars neste år.

Ved avreise fra Paris-CDG flyr Joon til sine intra-Europeiske destinasjoner med Airbus A320 (174 seter) og A321 (212 seter). I Business Class tilbyr Joon et gratis måltid, snacks og drikke! I økonomiklassen velger kundene fra et gratis utvalg av drikkevarer når som helst på dagen. Under flyturen har selskapets kunder gratis tilgang til YouJoon, streaming-systemet på flyet, via egen smarttelefon, nettbrett eller bærbar PC.

 

Det var nok bare et spørsmål om tid før flyselskapene for alvor også begynte å rette oppmerksomheten mot den yngre garde.

Air France har nemlig opprettet et helt nytt datterselskap ved navn Joon, som primært skal være for reisende født etter 1980.

«Joon er spesielt rettet mot et ungt arbeidende klientell, millenniumsgenerasjonen (18-35 år), hvis livsstil dreier seg om digital teknologi».

Pressemelding fra flyselskapet.

Joon kommer til Gardermoen

Joon begynner å fly ruter i Europa fra Charles de Gaulle-flyplassen i Paris allerede fredag 1. desember. Langdistanse-flyvninger starter fra sommeren 2018. Flyselskapet tilbyr billige flybilletter fra Paris til blant annet Barcelona, Berlin, Lisboa, Porto og senere Brasil.

Joon, som er Air Frances fjerde merkevare, skal ha base ved Charles de Gaulle-flyplassen i Paris. Europa nettverket åpner for fullt 25. mars 2018, og prisene starter på 39 euro inkludert skatt.

Ikke lavprisselskap

Air France beskriver Joon som en livsstilsmerkevare og en sinnstilstand. Annet enn bilder og beskrivelser av personellets uniformer blir det imidlertid ikke formidlet noen andre faktorer som skal skille Joon fra andre fly.

De informerer dog om at det ikke blir et lavprisselskap, men at Joon skal reflektere opplevelsen av å fly med Air France. Air France mener imidlertid at Joon skal inspirere kundene til å reise med morselskapet også.

I tillegg til å rette seg mot en yngre målgruppe sikter AirFrance-KLM nå mot å konkurrere med flere lavpris- og langdistanseselskaper i Europa, samt flere store selskaper fra Midtøsten, kommer det frem i pressemeldingen.