Flyselskap

Lufthansa innfører automatisk innsjekk

automatisk innsjekk

Lufthansa kunder vil nå automatisk motta boardingkortet direkte til sin smarttelefonen 23 timer før avreise – uten å måtte sjekke inn

Lufthansa-passasjerer kan ta livet mer med ro, og slappe mere av. Fra nå av vil de kunne ha fordelen av en automatisk innsjekking for alle flyreiser i Tyskland og til destinasjoner i Europa. Boarding-passet til flyreiser bestilt inntil 24 timer før avreise, sendes deretter automatisk til passasjeren 23 timer før avreise – uten behov for manuell innsjekking. Dette sparer tid og gjør reise forberedelsene enklere. For å kunne bruke denne nye tjenesten, må Lufthansa-kundene bare sette inn sine personlige opplysninger i deres Miles & More-konto eller Lufthansa iD-profilen.

Automatisk innsjekk

Ønsker du å bytte seteplass eller avbestille innsjekking? Vil du aktivere en elektronisk bagasjemerke hjemme eller laste ned e-journaler (avis-systmet til Lufthansa?. Alle tilbudene tjenestene som kundene har kunnet bruke så langt, er nå også tilgjengelig med den automatiske innsjekkingsprosedyren. Tilbudet er tilgjengelig for flyvninger innen Schengen-området, samt for buss- og togreiser på Lufthansa Express Rail og Buss.

Automatisk innsjekking er ikke mulig med flyreise utenfor Schengenområdet. I dette tilfellet vil passasjerer fortsatt bli bedt om å sjekke inn manuelt. Alle som ikke lenger ønsker å benytte seg av tjenesten, kan deaktivere alternativet når som helst i deres kundeprofil. Kunder uten Lufthansa iD eller Miles & More-profil kan også registrere seg for automatisk innsjekking ved å bruke linken i deres bestillingsbekreftelse. Tjenesten vil da bare være gyldig for den aktuelle flyreisen.

I fjor ble Lufthansa tildelt «IATA Fast Travel Platinum Award» for sitt utvalg av selvbetjeningsalternativer. Med tittelen belønner IATA flyselskapene som tilbyr minst 80 prosent av sine passasjerer selvbetjeningsalternativer innen innsjekking, ombordstigning eller bagasje.

Lufthansa iD:

Lufthansa iD er nøkkelen til å nyte en personlig reiseopplevelse. Etter en rask og enkel registreringsprosess kan reisende logge inn på en bærbar PC, nettbrett eller smarttelefon med e-postadresse. De har så sjansen til å lagre personlige detaljer, holdninger og preferanser (for eksempel sete, måltider, foretrukket flyplass) i deres profil og å endre dem når som helst. Dette øker bestillingsprosessen, siden den lagrede informasjonen, for eksempel navn, kontakt eller betalingsdata, fylles automatisk inn når flyet er booket.