Flypassasjerer over hele verden har igjen kåret Norwegian til verdens beste lavprisselskap på langdistanseruter. Det er fjerde år på rad Norwegian vinner SkyTrax World Airline Awards, den mest prestisjefylte og anerkjente prisen i flybransjen. Samtidig vant Norwegian prisen som Europas beste lavprisselskap for sjette år på rad.
Det er passasjerene selv som evaluerer flyselskapene og stemmer frem vinnerne.
– Jeg er utrolig takknemlig for at vi igjen har fått disse prisene. Det betyr veldig mye for oss alle i Norwegian. Disse anerkjennelsene viser også at det vi har oppnådd så langt blir verdsatt av mange. Jeg vil rette en stor takk til våre passasjerer verden over som har stemt på Norwegian. Dette ville heller aldri vært mulig uten alle de engasjerte medarbeiderne i Norwegian som hver dag tar hånd om passasjerene. Vi skal fortsette å gi våre kunder en god reiseopplevelse og nye ruter til destinasjoner over hele verden, sier Norwegians konsernsjef Bjørn Kjos.
Norwegians kommunikasjonsdirektør Anne-Sissel Skånvik tok imot prisene i London i dag sammen med medarbeidere fra Norwegians baser på London Gatwick.
Folkefavoritt de siste seks årene på langdistanseruter
– Norwegian har vært en favoritt blant kundene de siste seks årene. Norwegian har klart å holde en god posisjon blant de andre lavprisaktørene samtidig som selskapet også forbedrer sin posisjon blant de øvrige aktørene. Dette er en fantastisk prestasjon for et flyselskap som er i så sterk vekst, sier administrerende direktør av SkyTrax, Edward Plaisted.
I løpet av de siste seks månedene har Norwegian mottatt elleve forskjellige priser. I juni ble Norwegian kåret til Norges mest innovative selskap, og i juli ble selskapet tildelt «World Travel Award» for beste flyselskap i Europa. Bjørk Kjos mottok også nylig «Ambassador’s Award» fra USAs ambassadør til Norge for sitt bidrag til å styrke det bilaterale forholdet mellom USA og Norge.
Om SkyTrax Awards:
SkyTrax World Airline Awards er den mest prestisjefylte og anerkjente prisutdelingen i flybransjen. Reisende fra hele verden deltar hvert år i verdens største undersøkelse for kundetilfredshet blant flypassasjerer. Rundt 340 flyselskap måles i undersøkelsen. Kundene bedømmer alt fra opplevelsen under innsjekk, ombordstigning, setekomfort, renslighet i kabinen, mat, drikke, underholdning og service.