I august har British Airways satt seg mål om å forbedre sitt utvalg av champagner og engelsk musserende viner. Tilbudet gjelder for reisende i First Class og Club World, og er en del av selskapets investering på 50 milliarder i løpet av de 5 kommende årene.
Flyselskapet, som serverer mer enn to millioner flasker boble-vann i året, vil nå tilby:
First Class Lounges:
- Canard-Duchêne Charles VII Champagne
- Champagne Jeeper Brut Grand Rosé
First Class kabiner ombord:
- Gusbourne, engelsk musserende vin
- Lanson Rosé Champagne
Club World – Business klasse på langruter
- Canard-Duchêne Cuvee Léonie Brut Champagne
- Champagne Besserat de Bellefon
Castelnau champagne vil fortsatt bli servert i flyselskapets Business Class lounge – Galleries Lounges, mens Laurent-Perrier’s Grand Siècle vil fortsatt bli å finne i First class loungene.
Korkene i taket
Forbedret mat og drikke representerer en del av flyselskapets løpende investering på 50 milliarder kroner i et kundeløfte. Av det er ca 7,2 milliarder øremerket Club World, med fokus på dine-on-demand. I tillegg til en bedre natt-opplevelse med eksklusivt sengetøy fra The White Company.
Loungene vil også bli oppgradert som del av investeringen. Flyselskapet har allerede kunngjort nye lounger i Roma og Aberdeen, med en annen ny lounge skal åpnes i New York senere i år, etterfulgt av Genève, San Francisco, Johannesburg, Chicago og Heathrow.
«Med investeringer som er godt i gang for våre kunder, er vi forpliktet til å fortsette å forbedre mangfoldet av mat og drikke som tilbys. Vi blindtester alle vinerne våre, og disse alternativene virket utrolig bra både på bakken og i luften. »
Colin Talbot, Head of Catering, British Airways.
British Airways investering på nesten 50 milliarder kroner til kundetilfredshet i løpet av de neste fem årene, inkluderer også installasjon av den beste kvaliteten på WiFi og strøm i hvert sete, montering av 128 langdistansefly med nytt interiør og levering av 72 nye fly.