Flypassasjerer over hele verden har igjen kåret Norwegian til verdens beste lavprisselskap på langdistanseruter. Det er femte året på rad Norwegian vinner en «SkyTrax World Airline Award», den mest prestisjefylte og anerkjente prisen i flybransjen.
Det er passasjerene selv som evaluerer flyselskapene og stemmer frem vinnerne.
Jeg er veldig glad for at vi nok en gang har blitt kåret til verdens beste lavprisselskap på langdistanseruter. Jeg vil rette en stor takk til våre passasjerer verden over som har stemt på Norwegian. Dette ville heller aldri vært mulig uten alle de engasjerte kollegaene mine både i lufta og på bakken som hver eneste dag hele året jobber for å gi våre kunder en best mulig opplevelse. Dette er nok et bevis på at våre passasjerer verdsetter lave priser, god service og nyere, mer miljøvennlige fl.
Bjørn Kjos, konsernsjef hos Norwegian.
Norwegian har blitt en kundefavoritt
– Denne prisen er en anerkjennelse av den fantastiske jobben Norwegians ansatte hver dag gjør for kundene. Norwegians lavpriskonsept har blitt en kundefavoritt og denne prisen er et bevis på det, sier administrerende direktør av SkyTrax, Edward Plaisted.
I løpet av 2019 har Norwegian mottatt flere priser, blant annet «Norges mest bærekraftige flyselskap» av Sustainable Brand Index, «Europas beste lavprisselskap» av World Travel Awards, «Beste flyselskap på innenrikskreiser i Norge» og «Beste europeiske flyselskap» av Grand Travel Awards.
Bjørn Kjos tok imot prisen i Paris i dag sammen med kolleger fra Norwegian.
I kategorien «Verdens beste lavprisselskap på langdistanseruter» var også Air Canada Rouge, AirAsiaX, Cebu Pacific, Eurowings,French Bee, Jetstar Airways, LEVEL, Scoot og WestJet Airlines nominert.
Om SkyTrax Awards
SkyTrax World Airline Awards er den mest prestisjefylte og anerkjente prisutdelingen i flybransjen. Reisende fra hele verden deltar hvert år i verdens største undersøkelse for kundetilfredshet blant flypassasjerer. Over 300 flyselskap måles i undersøkelsen. Kundene bedømmer alt fra opplevelsen under innsjekk, ombordstigning, setekomfort, renslighet i kabinen, mat, drikke, underholdning og service.