Flyselskap

American Airlines passasjerer lamslått av hest

American Airlines sliter lamslått av hest
American Airlines (AA) har inntektsført nesten 3 milliarder kroner i første kvartal 2019. Foto: AA

 

American Airlines (AA) har transportert en hest (ponny) i kabinen mellom Chicago og Omaha. Hesten satt/stod i plassen mellom kabin divider gjennom hele flyvningen. Passasjerene hos American Airlines ble lamslått av hest.

De reisende mellom Chicago, Illinois og  Omaha, Nebraska var gått ombord i flyet da den pussige episoden fant sted. En av passasjerene hadde valgt å ta med seg en ponny ombord. Det lodne dyret ble sett travene nedover midtgangen før han satte seg foran passasjerene ved et midtgangs sete..

Evan Nowak var en av passasjerene som la merke til at dyret ble brakt om bord av en medreisende.

lamslåtte av hest

Han la ut en video på Twitter av sirkuset som oppstod , og viste den rolige hesten sittende nær fronten av flyet i et midtgangsete.

Priority boarding

På dette tidspunktet ønsker vi å begynne ombordstigning for tjenestegjørende militære, familier som reiser med barn under 3 år og hester …

Evan Nowak – sitert på Twitter.

En annen passasjer, Amberley Babbage, fikk øye på dyret ved innsjekking, og twitret: «Det var en liten hest i kø på flyplassen i dag, og jeg er så nysgjerrig på det. #ORD»

lamslått av hest

Lamslått av hest – Service animal = tjenestedyr

Hesten ble senere avslørt for å være et tjenestedyr som heter Flirty – og den har til og med sin egen Twitter- og Instagram-konto.

I fjor kunngjorde Southwest Airlines også at de ville tillate miniatyrhester som tjenestedyr på flyturen. Delta Airlines har imidlertid forbudt alle emosjonelle støttedyr på flyreiser over åtte timer.

SAS sine regler for tjenestedyr

Tjenestedyr for emosjonell støtte / til psykologisk hjelp hjelper personer med emosjonelle, psykiske eller kognitive problemer. Det kreves ikke spesifikk opplæring for at dyr skal oppfylle denne klassifiseringen. Kun hunder godtas som dyr for emosjonell støtte.

Ombord i kabinen

Tjenestedyr og dyr for emosjonell støtte / psykologisk hjelp som er fullt opplært, kan fly i kabinen gratis hvis de oppfyller kravene nedenfor. Husk at det kreves forhåndsvarsel og forhåndsgodkjenning, så vennligst fyll ut skjemaet så snart som mulig etter bestilling.

Krav

Ett tjenestedyr for emosjonell støtte / psykologisk hjelp per person.

  • Dyret må være en hund.
  • Dyret må være rent og lydig.
  • Dyret må få plass ved føttene dine, under setet eller i fanget (dyr i fanget må være mindre enn et to år gammelt barn).

Dyr for emosjonell støtte / psykologisk hjelp kan ikke:

  • Sitte i en seterad ved nødutgang.
  • Oppta eller blokkere midtgangen.
  • Oppta et sete.
  • Spise fra brettbord.

Hvis dyret ditt ikke får plass i de tillatte områdene, er det mulig at du må:

  • Endre til en flygning med flere ledige seter.
  • Kjøpe billett for dyret.
  • Transportere dyret som innsjekket kjæledyr.