SAS-kampanjen «The Arrivals» har vunnet tre priser i Effie Awards Europe. Kampanjen får anerkjennelse som en av de beste reklamekampanjer i Europa.
«The Arrivals», som har gjort seg bemerket siden lanseringen i oktober i fjor, har blitt sett av nesten 40 millioner på Facebook, og nå inntar den offisielt listen over Europas mest effektive markedsføringskampanjer.
Ved Effie Awards Europe-prisutdelingen i Brussel vant kampanjen i hele tre kategorier: Best demonstration of Integrated Effectiveness, Small Budget og Travel & Tourism.
Kampanjen viser hvordan reiser påvirker oss og endrer synet vårt på verden i positiv retning. Et av stedene hvor vi viser disse følelsene og får de nye perspektivene aller mest, er i ankomsthallen. ‘The Arrivals’ har blitt vist i både Skandinavia, Europa og USA, og har oppnådd den største kampanjepopulariteten som er målt for SAS siden We Are Travelers-universet ble lansert.
Bård Nordhagen, markedssjef i SAS.
Kampanjen er laget i nært samarbeid med byrået & Co./NoA, som har vært den kreative motoren bak konseptet og slagordet: «Going places takes us places». Det er den syvende filmen i SAS’ merkeunivers We Are Travelers.
Filmen ble spilt inn i løpet av fire dager i ankomsthallen på Københavns lufthavn, fra tre spesialbygde tårn. Disse gjorde det mulig å fange opp akkurat de riktige sekundene som formidler den helt spesielle ankomstfølelsen.
Effie Awards Europe
Effie Awards har siden 1996 hedret de mest effektive markedsføringskampanjene i Europa. Prisene deles ut til kampanjer som har oppnådd suksess via målbar, effektiv kommunikasjon i to eller flere europeiske markeder.
Bak prisen står den europeiske organisasjonen EACA (European Association of Communications Agencies), og alle bidrag som sendes inn til Effie Awards, blir grundig bedømt av et internasjonalt dommerpanel bestående av ledende fagfolk.
Effie Awards Europe ble i år delt ut for 23. gang.
SAS er Nordens største børsnoterte fly- og reisekonsern og tilbyr flyreiser med utgangspunkt fra Nord-Europa. Scandinavian Airlines flyr internt i Skandinavia og til og fra destinasjoner i Europa, Nord-Amerika og Asia. SAS er medlem og en av grunnleggerne av verdens største flyallianse – Star Alliance – og kan sammen med 27 partnere tilby over 1300 reisemål i 192 land. For mer informasjon, besøk www.sas.no