Bonus Program Flyselskap

Etihad Airways inngår samarbeid med Braathens IT

Braathens IT
Boeing 787 Dreamliner fra Etihad. Foto: Etihad.

Norske Braathens IT skal tilby abonnementsløsning til flyselskapet Etihad Airways forretningskunder.

Det Abu Dhabi baserte flyselskapet Etihad Airways har inngått samarbeid med Braathens IT  for å utvikle TravelPass. Det er en innovativ reise-løsning som først og fremst er rettet mot forretnings- og frekvente reisende som vil lanseres senere i år.

Den nye TravelPass-teknologien gir en abonnementsbasert reise-løsning, slik at Etihad kan tilby sine frekvente reisende full fleksibilitet og brukervennlighet med sine faste og gjentatte reiser. Kunder kan kjøpe et TravelPass for et bestemt antall turer eller en bestemt reiseperiode i stedet for å kjøpe flyreiser én etter én.

Abonnementsbasert reise er gode nyheter for luftfartsindustrien, da det gir kundene valget mellom forhåndsbetalte turer og betal-som-du-fly-alternativer, og oppfyller kravene til fleksibilitet, enkel booking og kostnadseffektiv reisestyring.

Braathens IT
Etihad lanserer TravelPass.  Til venstre Svein Therkelsen, administerende direktør i Braathens IT signerer avtale med Robin Kamark, CCO i Etihad Aviation Group. Pressefoto: Etihad.

Samarbeid mellom Braathens IT og Etihad Airways

Den innovative TravelPass-teknologien tilbyr en revolusjonerende booking-opplevelse for bedrifter og frekvente kunder. De vil bli registrert i vårt prisbelønte Etihad Guest bonusprogram. Ved å forenkle reise-prosessen til bare noen få klikk, opplever kundene nå en sømløs transaksjon gjennom en plattform som holder alle detaljene dine ett sted. Løsningen gir kunden en fleksibilitet til å gjøre endringer i reservasjoner uten gebyrer. Den gir deg også valget om å betale senere. Vi vet at våre bedriftskunder er i tidsklemmen, og tror dette innovative tilskuddet til vårt digitale tilbud vil forbedre reisereisen for abonnenter.

Robin Kamark, Chief Commercial Officer, Etihad Aviation Group

Etihad TravelPass vil være tilgjengelig å bestille på Etihad-nettstedet og mobile plattformer. Det vil tilby kundene en forbedret digital opplevelse som sparer tid ved å unngå repeterende oppgaver som er involvert i å håndtere hver bestilling, noe som fører til forbedret kundetilfredshet.

Etihad kommer til å ta en avansert digital personalisering veldig langt, alt fra brukervennlighet til tilpasning. Flyselskapet er nyskapende, og de vil fortsette i den retningen for å forbedre kundenes digitale opplevelse ved hjelp av TravelPass.

Svein Therkelsen, administrerende direktør, Braathens IT

Plattformen er en logisk utvidelse av Etihads digitale strategi som utvikler bookingprosessen for frequentflyers, og forbedrer deres opplevelse og lojalitet.

Om selskapet

Braathens IT tilbyr operasjonelle kritiske programvaresystemer til flyindustrien, for eksempel TravelPass (abonnementsprodukter), Internett-reservasjonsmotor (billett- og tilleggsmarkedsføring), Loyalty og Airport Self Service (innsjekkingskiosker og speed-porter), som kjører mer enn fem millioner årlige transaksjoner for sine kunder, inkludert SAS, Brussels Airlines, Malmö Aviation og Sverigeflyg. Braathens ITs systemer er integrert med PSS- og GDS-leverandører, for eksempel HP og Amadeus. Braathens IT er basert i Oslo, Norge, og retter seg mot luftfart samt reiselivsnæring.