Widerøe starter i dag et omfattende arbeid med å redusere antall salgbare seter til 50% på alle Widerøes ruteflyginger. Widerøe implementerer nye anbefalinger fra helsemyndighetene
Det vil imidlertid ta noe tid før Widerøe implementerer dette på samtlige flyavganger. Selskapet vil fortløpende ta kontakt med passasjerer og tilby ombooking av billett på de avgangene som allerede har en kabinfaktor på over 50%. Vi håper på den måten å få til frivillige løsninger for å kunne møte myndighetenes råd.
Dette er et svært omfattende arbeid for Widerøe. Vi ber om forståelse for at det tar tid å kontakte alle passasjerer. Det vil være passasjerer på flyavganger de neste dagene som ikke har blitt kontaktet på grunn av tidsnød. Det vil bli mulighet til å avstå fra å reise uten å ha gitt beskjed om dette på forhånd. Disse passasjerene må ta kontakt med kundeservice for å få hjelp til ombooking.
Som resultat av myndighetenes anbefalinger vil kapasiteten på Widerøes fly reduseres med 50%. I praksis vil dette bety at det blir færre billetter tilgjengelig fremover, til høyere pris. Som konsekvens vil vi også måtte gjennomgå ruteplan på nytt og det er forventet at enkelte avganger kan bli avlyst.
Om Widerøe
Widerøe AS er eier av datterselskapene Widerøe Ground Handling, Widerøe’s Flyveselskap, Widerøe Technical Services og Widerøe Internet. Til sammen er vi mer enn 3000 stolte og engasjerte medarbeidere. WGH håndterer bakketjenester på 42 lufthavner i Norge og vi flyr til 50 destinasjoner i inn- og utland.
Widerøe er et annerledes luftfartsselskap. Vi har et evig engasjement for å skape muligheter mellom små og store steder. I Distrikts-Norge er Widerøes flyoperasjoner av stor betydning for både næringsliv, helsevesen, utdanning, reiseliv og kultur. Widerøe er distriktenes kollektivtransport. Som Norges eldste flyselskap tar vi vårt samfunnsoppdrag på alvor og jobber hver dag for å ivareta folks mulighet til å ta hele landet i bruk.