Flyselskap

Norwegian planlegger oppstart av langdistansetrafikken

langdistansetrafikken Norwegian legger ned moderniserer organisasjonen Norwegian henter tre milliarder utvider samarbeidet 37 millioner reisende
Blir det oppstart av langdistansetrafikken med Boeing 787 ?. Pressefoto: Norwegian.

Trafikken til USA har ligget brakk siden i vår. Men nå planlegger Norwegian å starte langdistanseruter til åtte destinasjoner i USA.

Norwegian har lenge nølt med når egne langdistanseruter vil kunne starte opp igjen. En første melding var at den kunne startes igjen allerede i desember i år. Oppstarten ble deretter utsatt til slutten av mars og begynnelsen av sommer ruteplanen, men også den har vist seg å være urealistisk i lys av den svake etterspørselen.

Samtidig har Norwegian slitt med svak økonomi, og fortsatt lav etterspørsel. I september fløy 319 370 passasjerer med flyselskapet, noe som er en nedgang på 90 prosent sammenlignet med samme måned i fjor. Dette har igjen blåst liv i diskusjonene om reduksjon av flåten relevant igjen. Et dusin B737-800 og to Boeing 787 Dreamliners har allerede forlatt flåten. Og alt tyder på at det vil bli solgt ytterlige langdistansefly (Boeing 787 Dreamlinere). I dag består flåten av 35 Boeing 787 i Norwegians farger, og vil tilsynelatende bli redusert til 16-17 fly.

slutt på gratis børst langdistpnsetrafikken

Men nå har tross alt Norwegian tatt et skritt mot å gjenoppta langdistansetrafikken til åtte destinasjoner i USA igjen. I en nylig oppdatert oppdatering er åtte destinasjoner i USA inkludert i flyprogrammet fra Gatwick sammen med seks destinasjoner fra Paris CDG. Noe overraskende starter en rekke avganger som er annonsert tidligere i slutten av mars. Opprinnelig flys alle rutene bare i sommersesongen og kan bestilles frem til september / oktober.

Hvis planene holder, betyr det at Norwegian allerede er oppe i 59 frekvenser i uken over Atlanterhavet innen utgangen av mars. Antallet øker deretter gradvis i løpet av sommeren og inntil 87 frekvenser i uken til de amerikanske destinasjonene.

Slik ser langdistansetrafikken ut

Trafikken med planlagt oppstart 28. mars 2021
London Gatwick – Boston: 4 avganger i uken, syv fra 22. mai
London Gatwick – Los Angeles: 6 avganger i uken, 10 fra 4. mai
London Gatwick – Miami: 7 avganger i uken, 6 fra 21. mai
London Gatwick – New York JFK: 16 avganger i uken, 19 fra 24. mai
London Gatwick – Orlando: 7 avganger i uken, 6 fra 21. mai
London Gatwick – San Francisco: 4 avganger i uken, 7 fra 22. mai
London Gatwick – Denver: 3 avganger i uken, 4 fra 23. mai
Paris CDG – Los Angeles: 6 avganger i uken, 7 fra 22. mai
Paris CDG – New York JFK: 6 avganger i uken, 7 fra 23. mai

Planlagt oppstart 21. og 22. mai 2021
London Gatwick – Austin: 3 avganger i uken
Paris CDG – Austin: 3 avganger i uken
Paris CDG – Boston: 3 avganger i uken
Paris CDG – Denver: 3 avganger i uken
Paris CDG – Orlando: 2 avganger i uken

Flyene fra Gatwick flys av Norwegian Air UK, mens rutene fra Paris flys avNorwegian Air Shuttle.

Kilde: Routesonline.com

2 comments

  1. Er det muligt å bestille Flight fra Stavanger -Bangkok til Sommeren 2021 fra Januar El.Senere hvis i heletatt dere flyr fra div.distanser her i Scandinavia el.Europa i så tilfelle,!?Mvh, Arnfinn

Comments are closed.

%d bloggere liker dette: