Flyselskap

Emirates øker antall fra to til tre ukentlige avganger fra Norge

ombord hos fra to til tre
Foto: Emirates.

Til tross for negative resultater tror Emirates på bedring i markedet når vaksiner er på plass. Flyselskapet justerer nå ruteprogrammet fra Oslo Lufthavn Gardermoen og Emirates øker antall fra to til tre ukentlige avganger fra Norge fra 15. november selskapet vil da ha tre ukentlige avganger direkte til Dubai.

Den nye søndagsavgangen er godt nytt både for frakt, forretningsfolk og de som av forskjellige grunner har behov for å reise. Avgangen kommer i tillegg til de eksisterende tirsdags- og fredagsavgangene som ble åpnet igjen i august.

fra to til tre
Emirates Norgessjef Terje Grue sammen med Emirates kabinansatt, da the “Game-changer” besøkte Oslo. Foto: Emirates.

Vi ser at flere virksomheter og organisasjoner har behov for å reise. Derfor er vi veldig glade for at vi har mulighet til å tilby enda en avgang i uken. Dubai fungerer for mange som et sikkert møtepunkt, hvor alle må ha negativ test før de får komme inn. Forretningsfolk fra Europa bruker dermed Dubai til å møte kontakter fra Asia eller Afrika som kan være kritisk for deres virksomhet.

 

Terje Grue, norgessjef i Emirates.

Fra to til tre ukentlige avganger

Emirates tilbyr alle sine reisende en Covid-19 forsikring som dekker utgifter om de havner i karantene eller blir smittet med Covid-19, og er gjeldende fra og med første flyvning med Emirates og i 31 dager.

Reisende til Dubai må fortsatt kunne fremlegge en negativ Covid-19 test av typen PCR. Denne kan ikke være eldre enn 96 timer før avgang.

Har fraktet
Foto: Emirates.

Økt kapasitet på frakt

Den ekstra avgangen øker kapasiteten med opp mot 50 tonn per uke for Emirates. Det er gode nyheter for norske selskaper som er avhengig av eksport.

Vi flyr nå fire fraktavganger i uken med ulike konfigurasjoner av vår Boeing 777, i tillegg til de tre passasjeravgangene. Frakt har vært helt avgjørende for Emirates å kunne sette inn passasjeravganger igjen. Selv om verden på mange måter har stoppet opp er det mange norske virksomheter som er avhengig av å fortsette å eksportere både laks og annet gods, i tillegg til at vi er avhengig av import av både medisiner og mat, sier Grue.