Norwegians trafikktall for januar er klare. I årets første måned fløy 640 000 passasjerer med flyselskapet. Økningen er betydelig sammenlignet med samme måned i fjor.
Flytrafikken i januar har vært preget av lavsesong i tillegg til utbredelsen av omikronviruset og tilhørende myndighetspålagte tiltak og restriksjoner.
Vi vet at oppdemmet reiselyst er stor, og nye signaler om gjenåpning av samfunnet i stadig flere land virker positivt inn på hvordan reisende planlegger og bestiller reiser for denne våren og sommeren. Vi står klare til å ta imot de som vil ut og reise, og vil øke tilbudet i takt med økende etterspørsel.
Geir Karlsen, konsernsjef i Norwegian.
Norwegian hadde 637 376 passasjerer i januar, mot 74 224 i januar i 2021. Fyllingsgraden var på 70 prosent. Kapasiteten (ASK) var 1 298 millioner setekilometer, mens faktisk passasjertrafikk (RPK) var 905 millioner setekilometer. I januar hadde Norwegian i gjennomsnitt 45 fly i drift, og 99,2 prosent av oppsatte flyvninger ble gjennomført. Punktligheten var på 85,9 prosent.
Om Norwegian
Norwegian ble grunnlagt i 1993, mens lavprisselskapet med Boeing 737-fly kom på vingene i 2002. Siden den gang har målet vårt vært å tilby smarte og hyggelige reiseopplevelser til lave priser.
Norwegian har vært kåret til Europas beste lavprisselskap seks år på rad av Skytrax, og Norwegians fordelsprogram, Norwegian Reward, er fire år på rad kåret til «Flybransjens beste fordelsprogram i Europa/Afrika» under Freddie Awards i USA. Siden 2012 har Norwegian vunnet over 55 priser for våre produkter, service og nyskapning innen luftfarten.
I 2019 ble Norwegian det første flyselskapet som signerte FNs program for klimatiltak og forpliktet seg dermed til å bli klimanøytralt innen 2050.
Norwegian tilbyr rimelige flyreiser med utmerket kvalitet i et nettverk av kortdistanseruter i Norden og til europeiske nøkkeldestinasjoner.