Flyselskap

Flyr og Norse Atlantic Airways med samarbeid om salg av flybilletter

samarbeid om salg
Foto: Flyr | Facebook.

Flybilletter med Flyr er nå tilgjengelig for salg hos Norse Atlantic Airways.  Billettene kan kjøpes via bransjeplattformen Dohop. Det åpner muligheten for Flyrs kunder å fly videre med Norse til USA. Og  Norses kunder å fly fra Oslo med Flyr til selskapets reisemål i Norge og Europa.

Samarbeidet muliggjøres gjennom teknologileverandøren Dohop, som gjennom en API-basert teknologi automatisk finner de beste forbindelsene og prisene for kundene. En enkel bestillingsprosess lar kundene få opp forbindelser mellom flyreiser fra forskjellige flyselskaper.

I Flyr er vi glade for at vi gjennom samarbeidet med Norse Atlantic Airways og Dohop vil kunne tilby trofaste kunder og nye kunder tilgang til en rekke populære reisemål i USA. I tillegg bidrar samarbeidet til at vi får økt distribusjon og tilstedeværelse i internasjonale plattformer.

Thomas Ramdahl, kommersiell direktør i Flyr.

-Vi er veldig glade for å utvide tilbudet til kundene våre. Kombinert med våre tidligere annonserte flyselskapspartnere vil vi nå kunne tilby enda større valg og komfort for kunder som ønsker å reise fra Europa til USA og vice versa, sier Zoe Osborne, leder for kommersielle partnerskap i Norse Atlantic Airways.

-Vi er begeistret over å bringe sammen to fremtidsrettede flyselskaper som Norse Atlantic Airways og Flyr med denne kostnadseffektive løsningen, som tilrettelegger for vekst, nye kommersielle muligheter og som vil gi reisende over hele Europa og Nord-Amerika flere valgmuligheter, sier Sara Hanan, kommersiell direktør i Dohop.

Om Dohop – samarbeid om salg

Dohop er et islandsk teknologiselskap med base i Reykjavík, Island. Selskapet ble grunnlagt i 2004 som en reisesøkemotor for å samle og koble sammen lavprisfly selskap. I 2005 lanserte Dohop verdens første ruteplanlegger for lavprisflyselskaper og utvidet den senere til å omfatte alle ruteflyvninger over hele verden, som utgjør 660 flyselskaper.

Dohop er først og fremst en long tail aggregeringsagent som ikke selger direkte til forbrukeren, men henviser brukeren til flyselskapets bookingmotorer. Dohops inntekter kommer fra betal per klikk-annonsering og fra salg av spesialiserte søkemotorer til flyselskaper og flyplasser. Selskapet driver også en analyseavdeling som tilbyr rutenettverksanalyse og optimaliseringsforslag til flyselskaper og flyplasser.

I 2006 vant selskapet Travelmole Web Awards i kategorien for beste teknologiside. I 2007 kåret  Times Magazines nettstedet til en av de 100 beste reisesider.

 

1 comment

Comments are closed.