Lufthansa planlegger å introdusere sitt nye Premium cabin navngitt Allegris. Flyselskapet skal tilby nytt Biz-produkt og nye Lufthansa First Class. Men produksjonsproblemer og forsinkelser har kastet skygger over den planlagte lanseringen.
Lufthansas innføring av nye premiumkabiner har vært latterliggjort av bransjen i årevis. Selv seks år etter kunngjøringen av det nye Business Class konseptet har ingen av flyene blitt utstyrt med de nye kabinene. I juli 2023 rapporterte Handelsblatt at Lufthansas nye First Class opplever produksjonsproblemer. Leverandørproblemer har forsinket prosessen med å få setene montert, noe som fører til ytterligere forsinkelser. Opprinnelig planlagt i starten av 2024 er lanseringen nå utsatt til en uspesifisert tid senere i 2024.
Spekulasjoner om prøveperiode
Det har også oppstått spørsmål om Lufthansa planlegger å introdusere First Class som et prøveprosjekt. Det har vært indikasjoner på at bare ett fly vil få installert den nye kabinen i starten. For deretter en evaluering før en eventuell bredere lansering. Til tross for ambisjonen bak designet, har det vært spekulasjoner om hensiktsmessigheten av den nye førsteklassekonfigurasjonen. Bekymringer har blitt uttrykt angående mangel på plass og begrensninger knyttet til bruken av dobbeltsuiten i midten av kabinen.
Bekymringer om strategi
Mangfoldet av Business Class i Lufthansas Allegris-kabin har også sådd tvil om strategien. Med et bredt spekter av valgmuligheter kan det være en utfordring å styre kundenes forventninger og preferanser.
Det er klart at Lufthansas forsøk på å introdusere nye First Class har møtt på en rekke utfordringer. Med spekulasjoner om produksjonsproblemer og potensielle endringer i planene, vil det være interessant å se hvordan selskapet håndterer disse hindringene og tilbakemeldingene fra passasjerene.
Lufthansa Allegris
Mer enn 100 nye Lufthansa Group-fly, som Boeing 787-9s, Airbus A350s og Boeing 777-9s, vil fly til destinasjoner rundt om i verden med det nye «Allegris»-tilbudet.
I tillegg vil fly som allerede er i tjeneste med Lufthansa, som Boeing 747-8, bli konvertert. Den samtidige forbedringen av reiseopplevelsen i alle klasser, sammen med Lufthansa Group-omfattende erstatning av mer enn 30 000 seter, er unike i konsernets historie. Med disse initiativene understreker selskapet sine klare premium- og kvalitetsstandarder.
Innen 2025 vil Lufthansa-konsernet investere totalt 2,5 milliarder euro i nye produkter og tjenester alene for å forbedre kundeopplevelsen ytterligere på alle trinn av reisen – fra bestilling, gjennom flyplassen, loungen og selve reisen.