Singapore Airlines (SIA) beklager dypt overfor alle passasjerer for den traumatiske opplevelsen om bord på flight SQ321 den 20. mai 2024. Vi er forpliktet til å gi vår fulle støtte og assistanse i denne tiden.
SIA kan bekrefte at vi har sendt ut erstatningstilbud til passasjerene den 10. juni 2024. For passasjerer som pådro seg mindre skader i hendelsen, har vi tilbudt US$10 000 i erstatning. For de som pådro seg mer alvorlige skader, har vi invitert dem til å diskutere et erstatningstilbud som møter deres spesifikke behov når de føler seg klare for det.
Passasjerer som er medisinsk vurdert å ha fått alvorlige skader som krever langvarig medisinsk behandling og ber om økonomisk hjelp, blir tilbudt et forskuddsbeløp på US$25 000 for å dekke deres umiddelbare behov. Dette vil være en del av den endelige erstatningen som disse passasjerene vil motta.
Singapore Airlines tilbyr erstatning
I tillegg til ovennevnte vil SIA gi full refusjon av flybilletten til alle passasjerer som reiste med SQ321 den 20. mai 2024, inkludert de som ikke pådro seg noen skader. Alle passasjerer vil også motta forsinkelseskompensasjon i samsvar med relevante EU- eller britiske regler.
Vi ga alle passasjerer S$1 000 hver for å dekke deres umiddelbare utgifter ved avreise fra Bangkok. SIA har også dekket de medisinske utgiftene for de skadde passasjerene og arrangert for at deres familiemedlemmer og kjære kunne fly til Bangkok der det ble forespurt.
Alle berørte passasjerer skal ha mottatt sine erstatningstilbud via e-post. I eposten er det informasjon om hvordan de kan gå frem med sine krav. For spørsmål eller ytterligere assistanse kan passasjerer kontakte oss ved hjelp av de oppgitte detaljene, og vi vil håndtere disse raskt.
SIA forblir forpliktet til å støtte de berørte passasjerene som var om bord på SQ321.