Flyselskap

Flyr har ikke nok fly – tyr til wetlease

Flyselskapet AirSeven med dansk registrering OY-ASA skal fly wetlease for flyselskapet Flyr neste uke i forbindelse med oppstart av nye ruter fra mandag neste uke. LN-DYI skulle etter planen vært levert idag, men flyvingen fra Woensdrecht (WOE) er kansellert. Flyr har ikke nok fly.
Det nye norske flyselskapet flyr har tydeligvis problemer med levering av nye fly. Selskapet skal fra mandag 16. august starte ruteflyvninger fra Oslo til både Bergen og Trondheim. Nå har det tydeligvis dukket opp problemer. På en henvendelse fra frequentflyer kommenterer selskapet:

Det er vår viktigste prioritet å fly våre gjester til deres reisemål til avtalt tid. Et av våre nye fly blir dessverre levert til oss noen dager senere enn forventet og derfor vil vår samarbeidspartner AirSeven fly noen av våre avganger kommende uke. Flyrs eget kabinpersonale vil også jobbe om bord på flyene til vår samarbeidspartner og vil gjøre det de kan for at flygningen skal bli så komfortabel som mulig for våre gjester. Vårt kundesenter sørger for at kundene våre blir ivaretatt. Har gjestene reservert et sete skal vi gjøre alt vi kan for å gi tilsvarende plass. Rutenummer, avgangstid og bestillingsreferanse vil være det samme som tidligere. 

Anita Svanes, VP Communications, Public Affairs & Sustainability hos Flyr.

 

Flyr
Foto: Airseven.

Flyr har ikke nok fly  – wet-lease fra Air Seven

Airseven flyr under Copenhagen AirTaxis operasjonell lisens. Copenhagen AirTaxi har drevet en luftfartsvirksomhet siden 1961 og har gjennom årene bygget opp en solid erfaring innen drift og vedlikehold av fly. Primo Tours Gruppen, som er en betydelig aktør i det danske chartermarkedet, er hovedinvestor i Airseven og lanseringskunde. Forhandlinger pågår allerede med en rekke andre kunder. Det forventes at Airseven vil skape rundt 50 arbeidsplasser i løpet av 2021 pluss et tilsvarende antall leverandører og underleverandører. Airseven blir lansert i forventning om at reiselivet vil bli delvis normalisert i 2021, men vi er forankret i lengre «ventetid».