Nytt snacks og brennevins tilbud blir tilgjengelig på mange langdistanse-flyvninger fra 1. desember. Mot et lite tillegg i prisen inkluderer Lufthansa-langdistanseruter i økonomiklasse noe for enhver smak.
Lufthansa-passasjerer på langdistanseflyvninger i Economy og Premium Economy Class vil i fremtiden ha muligheten til å kjøpe høykvalitets snacks og brennevin i tillegg til måltidene med drikke som fortsatt vil være gratis. Med dette nye tilbudet svarer Lufthansa på gjestenes ulike behov når det gjelder valg av mat og drikke om bord. Spesielt mellom måltidene er gjestenes ønsker veldig individuelle – Lufthansa møter denne etterspørselen nå med et bredere utvalg.
Lufthansa-langdistanseruter i økonomiklasse
Fra 1. desember vil det nye konseptet i første omgang bli introdusert på 37 langdistanseruter til Nord-Amerika, Sør-Amerika, Asia og Sør-Afrika. Service opplegget vil være tilgjengelig på alle interkontinentale flyvninger fra våren 2022.
Produktutvalget, som tilbys under navnet Onboard Delights, er basert på kortdistansetilbudet som Lufthansa med suksess introduserte i slutten av mai 2021 og er svært populært blant gjestene. For eksempel tilbys Baumkuchen fra Dallmayr, kjelechips laget av økologiske poteter, og Share økologisk nøttebar fra regional produksjon. Med hvert kjøp av Share organiske nøttebaren, doneres ett måltid til Sunshine Project i India, som støttes av hjelpealliansen til Lufthansa Group. Drikkemenyen inkluderer champagne og en rekke brennevin. Gjeldende utvalg finner LH_Onboard_Delights_InterCont_2021.
Hovmod står for fall – Business Class head to head SAS vs. Lufthansa
Gratis brennevins servering
Spesielt i periodene mellom serverings opplegget har gjestenes behov vært veldig individuelle. I stedet for et standardprodukt vil de ha større utvalg av høy kvalitet.
Beslutningen om å kutte gratis brennevin drar Lufthansa ned på linje med noen av sine nordeuropeiske konkurrenter. Det inkluderer Finnair og SAS som ikke har tilbudt gratis brennevin på flere år. I det svært konkurransedyktige europeiske markedet kan beslutningen også oppmuntre konkurrenter til å foreta lignende kutt i en ikke altfor fjern fremtid.
Slike kutt har imidlertid vist seg å være kontroversielle tidligere. British Airways måtte reversere service-kuttet på langdistanserutene. Og selskapet bestemte seg for å gi mer og bedre mat til Economy Class-kunder i stedet for å prøve å selge snacks. American Airlines og United tilbyr også gratis øl og vin for Economy Class -passasjerer på transatlantiske ruter. Delta og jetBlue tilbyr et komplett utvalg av alkoholholdige drikkevarer, inkludert brennevin.
Pressemelding; Lufthansa.