2022 har vært et merkelig år. EuroBonus kontoen har vibrert med mye poeng, og jammen har det ikke inn falt inn 3 CT fra American Express. Nå er årets siste companion ticket booket, og på onsdag braker det løs. Slik brukes årets siste Companion Ticket.
I forhold til året 2021, hvor man stort sett satt i karantene, hjemmekontor eller med munnbind begynner 2022 å nærme seg ett bedre år. Opptjening av EuroBonus ekstrapoeng har forløpt akkurat som normalt. Derfor var kontoen toppet med poeng ved utløp av 2022. Med tanke på SAS økonomiske situasjon er det kanskje greit å brenne litt av potten før poengene også havner i skifteretten i USA.
Jeg har bestilt følgende reise;
- OSL – ZRH med LX Biz
- ZRH – ORD med LX Biz
- ORD – LHR med UA Biz
- LHR – OSL med SK Plus
Jeg har i tillegg ordnet meg tilgang til SWISS First Class lounge i Zurich. Det kommer vi tilbake til i et senere innlegg. Jeg kommer til å lage blogg-innlegg fra Zurich, via Chicago til London.
Booking av årets siste Companion Ticket
Jeg har bodd i Florida, USA, men det er over 30 år siden. Jeg hadde veldig lyst til å oppleve Thanksgiving-day som en tullete turist. Da jeg startet «searchet», benyttet jeg først Google Flights, men oppdaget at prisene til- og fra USA på dette tidspunktet var helt utenfor min rekkevidde.
Jeg hadde også et ønske om å besøke United Polaris Loungen i Chicago på veien hjem. Det var loungen hvor jeg første gang jeg fikk føle på at COVID-19 ville komme til å treffe hele verden og ikke kun Kina. SAS begynte å kansellere sine ruter til- og fra Kina. Noen av rutene er fortsatt ikke i produksjon. Jeg hadde akkurat hatt min første solo tur med SAS nye Airbus A350-900 mellom København og Chicago.
Jeg valgte i stedet å benytte awardfares.com som søkemotor. Diverse søk frem og tilbake. Jeg ønsket egentlig en tur med SAS A350, men de flyr i øyeblikket kun til Los Angeles, San Franscico og Miami. Og med nærmest null – zero tilgjengelighet i Biz-ble dette et godt alternativ. Med en gammel, sliten Boeing 767 kommer jeg meg hjem fra Chicago via London. Jeg endte om med å betale 65 000 poeng og NOK 1317 i skatter og avgifter.
Dette innlegget inneholder lenker til tjenester fra en eller flere av våre annonsører. Vi kan motta kompensasjon når du klikker på lenker til disse produktene/tjenestene. Vilkårene gjelder tilbudene som er oppført på denne siden.